Admin

srpna 28, 2012


Jméno: Filip
Bloggerská přezdívka: Filipskh, ale postačí prostě Filip
Narozeniny: 24. 9.
Zaměstnání: Student UPOL (Univerzity Palackého Olomouc) — kdysi žák SUŠ (Střední Umělecké Školy)
Facebook: Magician's Book
Twitter: @FilipFaja
Instagram: Filipskh

Asi bych Vám měl o sobě na začátek něco říci, že? Jenom předesílám, že v takovýchto článcích nejsem moc expert a když to vezmu kolem a kolem, jsem prakticky nezajímavý člověk. Když se ale chcete dozvědět o mé osobě něco více, čtěte dále...

Mé jméno je Filip a světlo světa jsem spatřil během jednoho podzimního dne v minulém století. Vedl jsem fajn dětský život a nestaral se o nic víc, než o hračky a to, kde všude se dá hrát. Celý život strávím na vesnici, kterou jsem si prostě zamiloval a doufal, že bude dětství nekonečné. Jenže jak čas utíkal, já rostl a rostl a než jsem se nadál, dostal jsem se do školky a poté ještě rychleji do školy, která ze začátku nesla název Učitele národa, než škola převzala příjmení prvního Československého prezidenta.

Jako kdyby tomu bylo několik dní, kdy jsem nastoupil do první třídy a začal se seznamovat s ostatními. Jenže teď je tato etapa života za mnou a já v létě roku 2013 základní školu vyšel a netrpělivě čekám, co všechno mě bude čekat na střední... Abych vše ale uvedl na pravou míru, byl jsem přijat na obor grafika, se zaměřením na animaci, takže jestli se poštěstí, vytvořím vlastní kreslený film! (Just kidding... Ale představa je to hezká, ne?) I když už nebudu mít tolik volného času jak tomu bylo doteď, na blog se čas vždy najde a já věřím, že budu pokračovat tak, jak teď a (snad) se i zlepšovat. Zatím ale nechám budoucnost budoucností a budu se zabývat přítomností...

Co pěkného bych na sebe práskl? Možná fakt, že miluji fantasy knihy! Nechápu dobu, kdy jsem cítil zášť ke čtení a vůbec se mi číst nechtělo. Zato to asi nyní dopadlo tak, jak dopadli, že? Mezi mé oblíbené věci patří taktéž koukání na seriály a filmy - někdy s českými titulky, nebo dabingem. Když je venku pěkně (a není vedro na padnutí), vyjdu na zahradu, kde kreslím, poslouchám hudbu nebo jen tak odpočívám s knížkou. Jakmile nastane zima, tak se zavřu do pokoje, uvařím si čaj, nebo čokoládu a sleduji zimní krajinu a přemítám o všem možném. Nikdy jsem nemyslel, že by mi koukání na sníh tak roztřídilo některé myšlenky... A musím říci, že zasněžená krajina se vážně luxusně kreslí!

Jak se to už se čtením knížek pojí, taktéž rád píši. Cokoli. Povídky, krátké příběhy a dlouhé romány. Teda, o to poslední se pokouším. Láska k psaní se probudila roku 2010, kdy jsem poslal do jedné literární soutěže krátkou povídku (cca. třicet stran) a nechal to plout. Věděl jsem, že to není nic moc v porovnání s tím, jak psali ostatní, ale řekl jsem si, že za pokus nic nedám. A tak plynuly dny, které se změnily v týdny a následně v měsíce. A poté přišel dopis s rozhodnutím, ve kterém stálo, že má povídka byla vybrána jako jedna z nejlepších a byl jsem pozván na Svět knihy, kde se oceňovali nejlepší pisálkové. Já se bohužel nemohl dostavit, takže mi přišly ceny rovnou domů. A v tu dobu mi to nějak stouplo do hlavy a já si umanul, že napíšu vlastní knihu. A jak to dopadlo...? Jak asi myslíte?

Svou první knihu Firianovo Tajemství (v roce 2010 Findnovo Tajemství) jsem začal psát s vervou, neboť navazovalo na onu povídku, která vyhrála. Tohle byl právě první podnět k lásce vedoucí k psaní. Ano, první chvíle jsem se tlachal tím, že píšu knihu, ale později jsem si uvědomil, že ty moje výtvory prakticky nejsou nic světoborného a dokonce i teď, v roce 2013, stále zlepšuji svůj psací um a myslím si, že mě čeká ještě dlouhá cesta, než se dopracuji k fázi, kdy budu moci své díla vypustit do světa. Aktuálně jsem ale přesto začal psát knihu novou a do té už dávám všechny zkušenosti, které jsem za ty tři roky nasbíral. Doufám, že to bude k užitku... Zatím mám jenom pět kapitol a pokud se bude dařit tak, jak doufám, bude mít tato kniha i pokračování. Ale vše jez zatím ztraceno kdesi v oblacích...

Pro případné soukromé otázky, mě neváhejte kontaktovat na mém mailu: filipskh123@gmail.com 

Úspěchy a zúčastnění soutěží: 
"Náš svět" - 2010 => Vítězná povídka: Findnovo dobrodružství; Soutěž byla bez pořadí
"V cizí kůži..." - 2012 => Bez umístění; zúčastnění
"Náš svět" - 2012 => Bez umístění, zúčastnění; název povídky: Dopis 
"Žoldnéři fantazie" - 2012 => Bez umístění; zúčastnění; název povídky: Strážce krystalu 
"When I am alone" - 2013  => Bez umístění; zúčastnění

Volná tvorba:
"Firianovo Tajemství" (GoodReads) – 2012 => Dopsáno; probíhají korektury;
"Začátek konce...!?" – 2012 => Volná povídka
"Bezejmenný román" (GoodReads) – 2013 => Připravovaný dvojdílný román
"Smrt je pouhý začátek" – 2013 => Volná povídka
"Já sem nepatřím!" – 2013 => Volná povídka
"Posel Věčnosti" – 2014 => Volná povídka
"Bezejmenný konec" (GoodReads) – 2015 => Prequel k Bezejmennému románu
"Ona" – 2015 => Volná povídka
"Kostka" – 2015 => Volná povídka
"Oni nejsou tím, čím se zdají být" – 2016 => Volná povídka
"Nečistá" – 2016 => Volná povídka
"O dokonalosti" – 2017 => Volná povídka
"Významná událost v mém životě" – 2017 => Volná povídka

Spolupráce:
Fragment - Duben 2012 => Prosinec 2015
Knižní Klub - Červen 2012 => Prosinec 2015
Jota - Červenec 2012 => Červenec 2012; Květen 2014 => Únor 2015
Fantasya - Prosinec 2012 => Prosinec 2015
Knihcentrum.cz - Leden 2013 => Současnost
Zoner Press - Srpen 2013 => Prosinec 2015
Egmont - Listopad 2013 => Únor 2015
CooBoo - Únor 2014 => Prosinec 2015
NeoLuxor - Červenec 2014 => Prosinec 2015

Temnota pohlcuje srdce každého, kdo aspoň na okamžik zapochybuje o světle uvnitř sebe. Pochyby v nás vyvolaly moc, která dokáže osvobodit zlo, které dřímalo hluboko pod povrchem Ankaru. A nyní je zde. Zlo se probudilo a chystá se udeřit vší svou silou.

Královna zabíjí domnělé potomky, které by měli jakoukoli spojitost se sjednotitelem Firianem. Národy alarmují své velitele, aby se připravili na válku. Hranice mezi Říší světa začínají slábnout a nikdo neví, jak dlouho ještě vydrží. Každý podezřívá každého a obviňuje ho ze spolupráce s královnou. Většina národů vytvořila skupinu Spojenců, kteří mají jediný úkol. Zastavit krveprolití, které královna páchá ve své zemi. Věří, že tamější mágové otevřeli portál, kterým se do Ankaru dostali démoni. Nikdo ale netuší, jaká je skutečná pravda…

Thomas je nucen cestovat s tajuplným mágem Alarantinem, jenž ho označil za vyvoleného s jasným úkolem: zachránit svět sjednocením pěti hrdinů, kteří ponesou relikvii svého národa. Šest hrdinů, kteří mají zachránit svět. Šest hrdinů, kteří ho mohou zničit. Cestují Ankarem, aby provedli rituál, který má odhalit démony. Thomas je ale něco více, než jen vyvolený. Trápí ho sny o zachránci Firianovi. Co sny znamenají? Mají nějaký vliv na to, jak se rozhodne? Nebo v něm mají pouze probudit temné zlo, které čeká na svou příležitost…?

Existovaly doby, kdy byly oba světy v rovnováze.
Ty časy pominuly.
Každý ze světů spěje k záhubě.

První kniha připravované dvojdílné série o dvou mužích, kteří ve svých rukou svírají jedinou možnost, jak zachránit své světy. Pokud selžou, oba světy se zhroutí a nastane Tma.

You Might Also Like

14 komentářů

  1. Wow, sáfra, máš můj obdiv za tu vervu a cílevědomost v psaní. Přeju ti hodně úspěchů, aby se tvé sny splnily.

    OdpovědětVymazat
  2. wau, môj obdiv máš tiež!
    a to máš tak málo rokov!!! teraz pukám závisťou! 8D
    Prajem veľa šťastia a ďalšie skvelé pokroky 8)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vážně? Děkuji! :)
      Málo roků... Jenom 15 :D
      Opět děkuji! ;)

      Vymazat
    2. ja som toľko ročných strážila v tábore 8D takže pre mňa (20 ročnú) je to málo rokov 8D ešte máš pred sebou veľa rokov na vylepšovanie tvojho talentu 8) To ti závidím 8) ale nikdy nie je neskoro s niečím začať, napríklad aj ja teraz uvažujem, že začnem skúšať písať 8)

      Vymazat
    3. Aha :D Můj talent taky není skvělý, takže to neřeš :D Není proč bys měla závidět... ;) To není :) Klidně to zkus! Rád si od Tebe něco přečtu :)

      Vymazat
  3. Moc pěkný blog, až ti ta kniha vyjde, tak si ji moc ráda přečtu :)

    OdpovědětVymazat
  4. Jej, ďalší človiečik, ktorý rád číta a dokonca aj píše :) Aký je svet malý?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takže Ty taky? No skvělé! Teď si tak říkám, že lidé, co píšou poznávám jako kdyby se sypali z pytle ;) A jak? To je těžké říci...! ;)

      Vymazat
  5. Já ti budu držet palce, máš to tady hezký a rozhodně si tvoji knihu (když vyjde dej vědět ;D) přečtu. Něco napsat chce hodně nervů. Já jsem se pokoušela o menší ale nejspíš to není moje parketa. Každopádně obdivuji každého, kdo něco napíše. :)

    OdpovědětVymazat
  6. Každý deň zisťujem, že existuje ešte veľa skvelých blogerov , ktorých nepoznám, a preto ma vždy poteší, ak na niekoho takého narazím :) Máš veľmi zaujímavý a dobre sa čítajúci štýl písania, takže ak ti raz vyjde kniha, rozhodne si ju prečítam :) Držím ti palce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem jen a jen rád! Dokonce i mě pořád překvapuje, že narážím na lidi, které jsem měl znát už dávno. Ale hlavní je, že na ty správné osoby přeci jen narazíme!
      Moc děkuji za podporu a doufám, že se mi podaří knihu napsat co nejrychleji... :)

      Vymazat
    2. Presne tak, máš úplnú pravdu :)
      Určite sa neponáhľaj, máš všetok čas na svete. Čitatelia si na kvalitné dielo vždy počkajú :)

      Vymazat

Statistika

TOPlist