Knižní zúčtování za listopad 2014

prosince 06, 2014

Nezdá se vám, že ten čas nějak rychle utíká? Před chvíli teprve končily letní prázdniny, začala škola a my jsme byli na počátku dalšího desetiměsíčního docházení do různých vzdělávacích institutů. A když se podívám do kalendáře teď, začal prosinec, poslední měsíc roku. Vánoce jsou za rohem, všude už stojí nádherně ozdobené stromečky a v obchodech vás na každém kroku pronásleduje zvuk rolniček a koled. Sice mě trochu děsí, když vidím lidi, jak neustále někam spěchají a domlouvají se, co koupí ostatním pod stromeček, ale když si vzápětí uvědomím, že se blíží dvoutýdenní prázdniny a za okny není žádný sníh, jsem nanejvýš spokojen! Protože vím, že na Vánoce nějaké knížky dostanu (snad!), snažím se opět číst něco ze svých vlastních zásob a v důsledku toho jsem se minulý měsíc snažil držet při zemi, co se recenzňáků a koupených knížek týče - přesto jsem ale neodolal a aspoň tři knihy si pořídil. Přeci jen, jak bych dokázal odolat, když se jedná o tak nádherné kousky, že? 

Knihy, které jsem si koupil:  

Destrukční deník by Keri Smith

Tady asi není zapotřebí cokoli dalšího říkat. Umění se za poslední rok stalo nedílnou součástí mého života a když se něco takového spojí s knížkou, jsem v sedmém nebi! O této knize jsem už slyšel dávno, ale protože nebylo k dispozici české vydání, nakonec z plánu si knihu pořídit tak trochu sešlo - a jak to tak už bývá, nakonec kniha skončila v zapomnění v poličce "to-read". Jakmile jsem se ale dozvěděl, že je deník již k dostání na pultech knihkuepctví, nebylo nad čím váhat a jenom, co jsem na Destrukční deník narazil v knihkupectví, jsem si ho prostě musel koupit. Cestou domů jsem se při prohlížení jednotlivých úkolů v autobuse musel mnohdy zasmát a obdivovat autorku, jak přišla na tolik kreativních úkolů, které každý pojme svým specifickým způsobem. Není žádným tajemstvím, že ještě pořád bojuji s nepříjemným pocitem, že ničím knihu, ale myšlenka, že umění vzniká z destrukce, mě vždy přesvědčí aspoň jednou týdně si k deníku sednout a nějaký ten úkol splnit. 

Knihy, které jsem dostal darem: 

Trnový princ by Mark Lawrence

Je to už nějakou dobu, kdy jsem si této, na první pohled nenápadné a tenké knihy v knihkupectví všiml. I když jsem slyšel, že je tahle fantasy opravdu dobrá, vždy jsem nakonec odešel s nějakým jiným úlovkem a říkal si, že Trnového prince si koupím později. A tak se stalo, že jsem si knihu nikdy nekoupil - to se ale změnilo v okamžiku, kdy jsem si na Twitteru díky Vojtovi z Knižního kukátka všiml, že Mark Lawrence poskytuje výtisk své knihy českým bloggerům. A přeci jen, když už se naskytne taková příležitost, proč váhat? Kniha mi dorazila během týdne s opravdu nádherným věnováním a i když jsem neměl žádný stanovený termín, kdy knihu přečíst a zrecenzovat, stejně jsem se na knihu hned vrhl a během pár dní ji přečetl. A rozhodně jsem toho nelitoval. Trnový princ byl opravdu úžasný a já jenom doufám, že Talpress vydá i další díly, protože věřím, že příběh první knihy byl pouze malým rozjezdem, který si u mě již nyní získalo takřka pět hvězdiček. Už dlouho jsem nečetl tak temnou a krutou fantasy s ještě více krutějším hrdinou. Jsem opravdu zvědavý, jak to nakonec s Jorgem - a jeho touhou ovládnout trůn - dopadne.  

Knihy, které jsem dostal k recenzi: 

Nevítaní by Sophie Jordan

Každým dnem sám sebe udivuji. Je možné, že za celý měsíc se mi podařilo si sehnat jenom jeden recenzní výtisk a přečíst aspoň pár kousků z vlastní sbírky? Je pravda, že je to asi tak trochu bezvýznamné vítězství, ale jsme na sebe poměrně hrdý! :3 Po dlouhé době jsem měl totiž opět štěstí a podařilo se mi ulovit si nějaký ten recenzní výtisk od NeoLuxoru - tentokrát knihu Nevítaní od známé autorky Sophie Jordan. U mě většinou bývá problém, že si hned nevšimnu nových nabídek na recenzní knihy a po většinu doby jdu s křížkem po funuse. Nakonec se mi ale přeci jen podařilo se o knížku přihlásit a do několika dnů na mě již čekala doma. S autorkou Drakie jsem doposud neměl žádnou zkušenost a i když o sérii Drakie vím, vůbec jsem nevěděl, co vlastně očekávat. Myšlenka, že by mohli být vrahové definováni svou DNA se mi velice zamlouvá a v tuhle chvíli jsem právě kdesi za polovinou. Sophie Jordan má opravdu čtivý styl a docela jsem i uvítal, když se v druhé části knihy objevila nějaká ta akce, pár zvratů a další překvapení. Jednoduše takový příjemný dystopický příběh se sympatickou hlavní hrdinkou.

Pohled na všechny knihy:


Co má tvorba? 

Bezejmenný román taktéž na GoodReads

Tak trochu se budu muset pochválit. Vím, že můj postup v psaní není nic světoborného, ale poslední dobou jsem se nějak zapřisáhl, že do konce tohoto roku chci dokončit první polovinu první knížky a čím více si uvědomuji, že se čas krátí, tím více se zatvrzuji a pokouším se na Bezejmenném románu co nejvíce pracovat. Práci samozřejmě někdy prokládám psaním jedné rozpracované povídky odehrávající se ve fantasy středověkém opatství, u které se mi podařilo napsat pár stránek a opět se o nějaký kousek posunout. Díky tomu, že ve škole jsme často na počítačích nic nedělali a doma jsem nemusel plnit úkoly, podařilo se mi minulý měsíc napsat poměrně velké množství stránek a dokončit onu zmiňovanou šestnáctou kapitolu, u které jsem se zasekl a nemohl ji dokončit, našel čas, zcela ji dopsal a pokračoval dále. V momentální chvíli to vypadá tak, že jsem na počátku kapitoly sedmnácté a první polovina knihy bude tvořena 21 kapitolami, takže už mi nezbývá daleko, abych mohl první část dokončit. Stejně tak se mi již takřka podařilo úplně sloučit dvě další části a ve výsledku to vypadá tak, že Bezejmenný román bude mít pouze dvě části o takřka stejném počtu kapitol. Teď to už jenom sepsat a budu úplně nadšený. No ne? 

TBR Jar
Jak jsem již zmiňoval na začátku, pokoušel jsem se trochu snížit číslo koupených knížek a z důvodu, že jich doma mám opravdu hodně, jsem použil TBR Jar, díky které si vždy mohu ulehčit práci a nemusím přemýšlet, co bych si měl přečíst tentokrát. První - a taktéž jedinou vylosovanou knihou - byl Archiv od V. Schwab. Knihu jsem před několika měsíci vyhrál u CooBoo ve víkendovce a docela mě mrzí, že jsem se ke knize nedostal rychleji. Očekával jsem, že bude kniha jenom takovým průměrem, ale na konci se z toho vyklubal poměrně zajímavý příběh, ovšem na naprostou dokonalost to nevidím. Ať už to ale bylo jakkoli, těším se na chvíli, kdy si pořídím druhý díl a budu moci v sérii pokračovat!  

Kolik jsem za listopad přečetl? 
Pro tento měsíc to bude naše obvyklé čtyři kousky. První přečtenou knihou za listopad byl Solitaire (332 stran) od mladé nadějné autorky Alice Oseman. Sice jsem knihu během pár dní zcela přečetl, ale po dokončení jsem si právě díky této knize ujasnil dvě věci: Nikdy nevěř nápiskům o tom, že to není žádná love story (v případě, pokud se jedná o contemporary) a že tento žánr asi nebude mým šálkem kávy. No, jednou ta chvíle přijít musela a jsem rád, že to dopadlo takhle a kniha si získala aspoň průměrné hodnocení. Věřím, že mohlo být i hůř! 
Hned po Solitairu následoval Trnový princ (328 stran), který mě zcela okouzlil. Jorgova krutost je něco unikátního a na to, že se jedná o prvotinu, má dílo pouze malý krůček od dokonalosti. Uvidíme, jak na tom bude druhý díl - pokud u nás samozřejmě vyjde. A protože jsem měl chuť si přečíst i něco anglického, sáhl jsem následně po The Spook's Sacrifice (384 stran) a tím tak prožil další dobrodružství Toma, učně Lovce duchů. Teď už jenom abych si koupil další díly, protože mám takové tušení, že se napětí začne stupňovat! Poslední knihou byl tedy již zmiňovaný Archiv (334 stran) od Victorie Schwab. 

A co blog? 
Blog žije a doufám, že tomu bude i nadále. Plánuji nějaké změny - především obměna designu na nějaké vyšší úrovni - a osobně doufám, že se mi taktéž podaří pro vás sepsat nějaké příspěvky do různých projektů, na které neustále na různých blozích či internetových stránkách narážím. Rozhovor zpracovaný ještě nemám, protože mi autor pořád neposlal vyplněné otázky, takže nevím, jak to tedy bude. Počkám ještě týden a když nebude žádná odpověď, holt budu muset požádat někoho jiného. Je to ale škoda, že se už jedná o druhého autora, který souhlasil s rozhovorem a potom neodpověděl... :/ Taktéž jsem ale i přemýšlel nad tím článkem zabývajícím se uměleckou. Když se to tak ale vezme, tak je toho strašně moc, co by se dalo sepsat a proto se vás ptám: Co by vás přesně zajímalo? Máte nějaké téma, na které bych se měl rozepsat? Přeci jen, pro mnohé z vás je umělecká pravděpodobně neprozkoumaným prostředím a jakékoli nápady by byly samozřejmě vítaný...! :)  Pokud nějaký zájem bude, článek sepíšu. Pokud by to ale nikoho nebavilo, dobře víte, že by to pro mě byla jenom ztráta času a má práce by byla zbytečná. Je to ale pouze na vás. ;)

A co Váš listopad? Povídejte, přehánějte! 

You Might Also Like

17 komentářů

  1. Trnového prince si chci také přečíst :)
    Archiv je dost dobrý, originální, jen škoda, že pokračování u mě hodně pokleslo :/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musíš! Podle mě jedna z hodně kvalitních temných fantasy! :3
      Ouch... to je škoda! :(

      Vymazat
  2. Nevítaní pribudli aj mne a som na to veľmi zvedavá, vyzerá to skvelo. Tiež som nečítala Draki, takže to bude moja prvá skúsenosť s autorkou :) A ten Denník si už musím zohnať :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé! *high five* Aspoň nejsem jediný, kdo Drakie nečetl... a nevím, jestli bych chtěl sérii vůbec někdy číst :D -.-
      Musíš! Deník je naprosto dokonalá věc! :3

      Vymazat
  3. EEEEEEEEEJJJJJ .... Ty áš Trnového prince i s podpisem? O bože... Já si snad zažnu dělat seznam věcí, které ti závidím. -_-

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jop :3 No, já myslím, že teď se aspoň tak trochu doháníme... Kolik máš ty věcí, které ti závidím. chtěl bych je a nemám :D

      Vymazat
  4. No dúfam, že k Nevítaním sa pridám aj ja :)) Pekný príspevok a pekné knihy :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a doufám, že se budou Nevítaní taktéž líbit! :)

      Vymazat
  5. Destrukční deník jsem si zamiloval už při plnění prvního náhodného úkolu :D A uvažuji, že si Trnového prince přečtu ještě jednou. Přeci jen, je to dobré dark počtení :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já si Deník zamiloval už jenom ve chvíli, kdy jsem si ho nesl domů :D :3 Rozhodně přečti! Myslím, že taková kniha jen tak rychle neomrzí! :)

      Vymazat
  6. Nevítaní mám taky a jsem zvědavá, jaký dojem na mě kniha udělá. Destrukční deník mám taky a je celkem zábava dělat některé úkoly :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jop, to já taky! Čekal jsem něco jiného a ve výsledku mi bylo docela i líto, že to vlastně nebylo plné akce a vražd, jak se námětem může zdát... Asi si holt nevyberu :D :/
      Povídej mi o tom! Ale jsem rád, že jsem si Deník koupil :33 I když, umění mám dost už ve škole :D

      Vymazat
  7. Krásné přírůstky :) Trnového prince s podpisem ti tajně závidím, na Nevítané jsem taky moc zvědavá a ještě zvědavější jsem, jestli se tu objeví i nějaká tvoje kresbička z Destrukčního deníku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Tak potom hlavně nezapomeň napsat, jak se Nevítaní líbili! A no, doufám, že tady taky nějaký ten článek s obrázkem nějakého úkolu hodím. :)

      Vymazat
  8. Destrukční deník si plánuji rozhodně pořídit, akorát s tím asi budu muset počkat až na narozeniny, jelikož jsem se rozhodla dát přednost k Vánocům jiným knihám, no. :D :)
    Trnového prince mám doma, sice ne s podpisem, ale mám ho. :D Ovšem na čtení se teprve chystám, jen si na to musím najít čas. I mě ale dost překvapilo, jak hubené to je! :) Jinak by ten druhý díl měl vyjít, Talpress u sebe na FB tuším psal, že překlad je hotový, původně vydání odhadovali ještě letos, i když k tomu nakonec nedojde. Tak snad příští rok, no. :)
    Nevítaní mají podle anotace boží nápad. Jenže co jsem tak o té knize četla, vypadá to, že to je stejné jako s autorčinou sérií Drakie - skvělý nápad je promrhán nezajímavým zpracováním. Takže to číst asi nebudu.
    Fakt tě obdivuji, že na svém díle dál a dál pracuješ. Upřímně doufám, že si to budu moci jednou přečíst. :)
    To mi připomíná, že bych se mohla pustit do dalšího dílu toho Učně lovce duchů, jop. :D :)
    Mně se v listopadu dařilo dost dobře. Stihla jsem přečíst 11 knížek, nechápu, jak jsem to zvládla, ale zdá se mi to úžasné, jop. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Osobně myslím, že Deník počká, ale každopádně si ho budeš muset pořídit, protože pokud máš volnou chvilku a chceš ji nějak kreativně strávit, bude tahle "knížka" tím pravým! :D :)
      Trnového prince mohu doporučit! Nevím, jestli se ti to bude líbit na 5 hvězdiček, ale přinejmenším budeš mile překvapení a snad ty 4 by to mohlo i získat. :) Vážně? Skvělé! Právě jsi mi zvedla náladu! :3
      Jop, tomu říkám správné rozhodnutí :D
      Někdy sám sebe obdivuji, že mám ty nervy na tom pořád pracovat. Ale baví mě to a s každým napsaným slovem se snažím zlepšovat. :3 No, pokud vyjde to, že dopíšu první polovinu do konce roku, můžu vám nabídnou ochutnávku v podobě tří kapitol :))
      Ne že mohla. Měla bys! :D
      Oooh.Dobře ty! :));)

      Vymazat
  9. Destrukční deník jsem dostala od kamarádky, jsem z něj nadšená, jelikož miluju kreslení a tvoření. =) Nevítání bych si chtěla přečíst i přestože se mi moc nelíbila Drakie.

    OdpovědětVymazat

Statistika

TOPlist