Interview | Soman Chainani

prosince 20, 2014


| Ne každá pohádka musí dopadnout dobře | 

Dobrý den, pane Chainani. Na začátek bych Vám chtěl ještě jednou poděkovat, že jste s tímto rozhovorem souhlasil a našel si čas na zodpovězení všech otázek! Protože se v naších řadách určitě najde někdo, kdo Vás ještě nezná, mohl byste se na začátek prosím představit? 

Ahoj Filipe, moc děkuji za pozvání! Jsem autorem série "Škola Dobra a Zla", fantasy trilogie pro děti a teenagery. První díl vyšel v minulém roce (pozn. vydáno v srpnu roku 2014 nakladatelstvím CooBoo), druhá kniha s názvem: "Svět bez princů" (pozn. plánováno v nakladatelství CooBoo na únor roku 2015) vyšla tento rok a třetí, poslední díl "The Last Ever After", vyjde příští léto. Celá série se taktéž dočká i filmového zpracování, kterého se ujalo Universal Studio a první film veřejnosti představí v roce 2016. 

Kdo Vás přivedl k psaní? 

Vždycky jsem byl spisovatelem a psal jsem stejně, jako jsem dýchal. Opravdu si nedokážu představit, že bych bez psaní dokázal fungovat. Kdybyste mi tuhle činnost vzali, připadal bych si jako v depresi. Psaní je jednoduše součástí mého života. Ať už se jedná o kamarády, nebo rodinu, všichni ví, že každý den píši od desíti rána do čtyř odpoledne a nikdo mě během této doby nesmí rušit. Jsem tak trochu detailista, no. 

I když u nás již Vaše první kniha s názvem "Škola Dobra a Zla" vyšla, určitě pořád existují lidé, které o této knize zcela nic neví - někteří pravděpodobně četli pouze anotaci a nejsou si jisti, jestli se jim bude tento, na první pohled pohádkový příběh zamlouvat. Můžete nám prosím představit samotnou knihu, či rovnou celou sérii? 

Samozřejmě. Celá série vypráví příběh dvou dívek, Sophie a Agátě, které jsou nejlepšími kamarádkami v jedné malé vesničce, kde jsou každé čtyři roky uneseny dvě děti do školy Dobra a Zla. Každý samozřejmě předpokládá, že právě Sophie bude unesena do Školy Dobra, protože se obléká a jedná jako princezna, zatímco Agáta bude unesena do Školy Zla, protože nosí černé oblečení a vypadá jako správná čarodějnice. Ale když se obě dostanou do škol, dostanou se do nesprávných hradů - Sophie do Školy Zla a Agáta do Školy Dobra - a otázkou zůstává... Proč? 

Celá série připomíná Disneyho film trochu obráceně. Pokud máte rádi Disneyho a miluje podvratné příběhy, tak bude tato série tou pravou volbou. Na povrchu je sice světlo, ale vnitřek je plný té nejtemnější temnoty. 

"Škola Dobra a Zla" je tudíž Vaší první knihou. Mohl byste nám prosím říci, jaké je to být mladým a začínajícím autorem? 

Miluji psaní tak moc, že ani nehledím na to, jestli někdo mé knihy čte. A i když se ale knihy staly globálním hitem, pořád to nic nemění na rutinně, tlaku či něčemu podobnému, co by mě nutilo psát více. Jsem jednoduše rád, když každé ráno vstanu a dělám to, co miluji. 

Kde jste přišel k nápadu napsat, na počátku pohádkový příběh? Příběh, kde se musí pohádkové bytosti učit, jak se stát pravými králi, princeznami a zloduchy? 

Pohádkami jsem posedlý už od nepaměti. Cítím se jimi zároveň nadšen a vyděšen - na jedné straně vylákání krásou světa a následně vzatí faktu, že dětem v něm se může stát cokoli. Můžete skončit tím, že si vezmete svého prince, ztratíte svůj jazyk, nebo budete zapečeni do koláče. Jako čtenář se nerad cítím v "bezpečí". Pohádky jsou jediným místem, kde jsem našel svůj spouštěč mé vlastní představivosti. 

Určitě jste přečetl nespočet jiných knih. Máte nějakou postavu, která se stala Vaší nejoblíbenější? 

Mám rád Elizabeth Bennettovou z Pýchy a předsudku, stejně jako Toma Ripleyeho z knihy: Talentovaný pan Ripley

Píšete nějakou novou knihu? 

Právě teď pracuji na třetím, a tudíž i posledním díle Školy Dobra a Zla, dále na scénáři k filmu a co bude dál, to se ještě uvidí... 

Chtěl byste přijít do České republiky a představit nám zde své díla? 

O České republice jsem slyšel jenom samé nádherné věci a opravdu velmi rád bych sem přijel. Věřím, že se mi sem jednou opravdu podaří dostat.  

Jaký žánr knih máte nejraději? 

Miluji dobové knihy o minulosti - především viktoriánskou literaturu - a fantasy. A samozřejmě i thrillery. 

Co děláte o svém volném čase? Píšete, hrajete nějaký sport...? 

Hodně cvičím - hraji tenis sedmkrát týdně, čtu knihy, sleduji filmy a jen tak se potloukám s kamarády. 

Máte nějakého oblíbeného autora? 

Allana Hollingshursta.  

Nějaké rady pro začínající autory? 

Piště pouze příběh, na kterém Vám opravdu záleží - ale následně si i udělejte chvíli na opravu, dokud nebudete mít něco, co jste opravdu připraveni dát lidem k přečtení. První návrh je vždy jenom začátek. 

A na závěr poslední otázka: Máte nějaký vzkaz pro čtenáře blogu? 

Doufám, že si užíváte knih a prohlédli jste si všechny úžasné fan-arty, fanfikce a online komunitu zahrnující více jak 1.5 miliónů čtenářů (!!!) na www.schoolforgoodandevil.com. 

Ještě jednou Vám děkuji za skvělý rozhovor a budu držet pěsti, ať to jde s třetí knihou co nejlépe a ať si získáte ještě více fanoušků!
Recenzi na knihu "Škola Dobra a Zla" si můžete přečíst na tomto odkazu, nebo si rovnou dílo objednat na stránkách nakladatelství CooBoo.

You Might Also Like

12 komentářů

  1. Skvělý rozhovor :) Všechno podstatné jsem se dozvěděl a už se těším, až dostanu do ruky další knihy ze Školy Dobra a Zla :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a souhlasím! Ještě štěstí, že únor bude co nevidět! :3 :)

      Vymazat
  2. Pěkný rozhovor, přemýšlím, že si knihu přečtu :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Rozhodně si knihu přečti, protože to je to pravé, co se k Vánocům hodí! :) :33

      Vymazat
  3. Skvelý rozhovor, ja nikdy neviem vymyslieť veľa otázok, takže vždy kladiem asi 5 rovnakých :D Inak Škola dobra a zla je jednou z najlepších kníh tohoto roku, strašne moc sa teším na dvojku :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No já většinou taky pokládám stejné otázky... ale s každým autorem se vždy snažím vymyslet aspoň pár nových, no :D :)
      Dvojka bude úžasná! Už se těším, až ji CooBoo vydá!:3

      Vymazat
  4. Skvělý rozhovor! Ty otázky jsou skvělý, já bych je nejspíš nevymyslela, takže obdiv! :) Já se na školu teprve chystám a musím to stihnout, než CooBoo vydá druhý díl. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji a sama už po třetím rozhovoru uvidíš, že Tě ty otázky napadají úplně samy - většinou to je to, co Tě nejvíce zajímá. A věřím, že jako čtenáře nás takové otázky napadají neustále :)
      Tak to rozhodně stihnout musíš! Mě se Škola Dobra a Zla moc líbila a už se těším, až si budu moci přečíst druhý díl! :) :33

      Vymazat
  5. Moc pěkný rozhovor! Škola dobra a zla se mi hrozně moc líbila, takže na druhý díl se fakt moc těším. A jsem upřímně zvědavá i na ten film, obzvlášť když scénář píše sám autor, to by to mohlo dopadnout dobře. :) Tuším, že to má být hrané, i když mně by více seděla animovaná verze, tak nějak si nedovedu představit, kdo by měl Agátu a Sofii hrát, no. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, druhý díl bude určitě skvělý!
      Počkej, ono by to mělo být hrané? No tak to jsem opravdu zvědavý... Já si pořád myslel, že to bude prostě animák, protože mi to k celé knize tak trochu sedlo... Tak tedy uvidíme. Snad se filmu i dočkáme a nějak z něj nesejde :D -.-

      Vymazat
  6. Úžasný rozhovor! :) Škola dobra a zla je výborná, moc se mi líbila a těším se na další díl. Mám už ten anglický, tak možná si ho dám přes Vánoce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Vážně? Tak pokud si to přečteš, rozhodně mi potom někdy napiš, ať můžu vědět, jestli se těšit ještě více! :D :) A budu držet palce, ať to stihneš ;)

      Vymazat

Statistika

TOPlist