Knižní zúčtování za únor 2015

března 06, 2015

Měsíce mi obvykle ubíhají rychle - zvlášť, když jsou ještě týden prázdniny a jedná se o nejkratší měsíc vůbec. Ve škole se za poslední měsíc skoro nic zajímavého nestal. Ať už jste pracující, nebo student, určitě si pamatujete to období, když jsou prázdniny, potom lyžák a mezi tím je týden školy, kdy už všichni žijí očekávaným volnem. Já to tedy vyřešil tak, že kromě toho, že jsem navštívil kino a neustále pobíhal někde po doktorech a vyšetření, jsem si po dlouhé době sedl k jediné knize, kterou jsem si za únor pořídil. Divíte se, že mi zabral celý týden přečtení jedné knihy? Když se podíváte níže, tak určitě pochopíte! 

Knihy, které jsem si koupil:

Cesta králů by Brandon Sanderson

Už dlouhou dobu jsem slyšel o nějakém Brandonu Sandersenovi, autorovi dokonalých fantasy knih a sérií. Poslední dobou jsem narážel na samé doporučení, abych si nějakou jeho knihu přečetl, ale pořád jsem se k tomu nějak nedostal, nebo jsem neměl štěstí na to, abych na první díl Mistbornu narazil v knihkupectví. Když jsem ale dostal vysvědčení, tak jsem si řekl, že za takové nádherné známky by se přeci hodila nějaká odměna v podobě pořádné fantasy. Tak to tedy skončilo, že jsem si koupil Cestu králů, která během několika dnů dorazila a já se mohl kochat pohledem na takovou bichli. "Fajn, to by bylo," řekl jsem si a odložil knihu na kupu mnoha nepřečtených kousků. Jenže ve chvíli, kdy jsem fotku zveřejnil na Facebooku, mě začalo pár lidí přemlouvat s tím, abych si knihu okamžitě přečetl. Díky jejich přesvědčovacích schopnostech jsem se tedy rozhodl si k tomu během jarních prázdnin sednout a přelouskat to. Zabralo mi to šest dní. Šest dní plných dobrodružství, nového světa a zvratů, které mě dokázaly během sekundy donutit křičet. Nikdy jsem nevěřil, že bude někdo někdy schopen něco takového napsat, ale sen se stal skutečností. Cesta králů překvapila v mnoha ohledech a doteď toho času, který jsem nad tím strávil, nelituji. Po tak dramatickém konci se už jenom těším na druhý díl. Bohužel, na ten si ještě počkám. Fňuk.

Pohled na hřbet knihy: 

Co má tvorba? 

Bezejmenný konec taktéž na GoodReads
Bezejmenný román taktéž na GoodReads!

Díky prázdninám se mi podařilo zcela opravit Bezejmenný konec - dokonce dvakrát! - a teď ho můžu rozeslat prvním pokusným čtenářům. Popravdě ani nevím, co od nich očekávat, ale snad to odnese aspoň trochu pozitivní hodnocení. Uvidíme. 
Bezejmenný román je na tom pořád stejně, protože jsem si od toho všeho potřeboval udělat trochu přestávku. Teď jsem ale zase nabral novou sílu a vypadá to tak, že doopravím další kapitolu, přes týden to nechám uležet a pustím se do psaní první kapitoly druhé poloviny. Korektury mě zase až tak moc nebaví (jaké překvapení) a někdy se sám divím, co jsem to vlastně napsal za divnosti. Tak to většinou dopadá, když tomu zápalu psaní propadnu až moc a věty si po sobě nečtu. Vznikají docela opravdu divné věci a už jsem si řekl, že si ty největší perličky snad začnu zapisovat. Znáte taky takový ten pocit, nebo to je jenom moje "specialita"? 

Kolik knih jsem za únor přečetl?
Díky tomu, že jsem velkou část prázdnin louskal Cestu králů, se mi za celý měsíc podařilo přečíst pouze pět kousků. Tou první byl poslední díl Trilogie Zrádkyň: Královna Zrádkyň (384 stran) od australské spisovatelky Trudi Canavan. Po několika letech se mi konečně podařilo celou sérii uzavřít a i když jsem na konci trochu pocítil nostalgii nad tím, že už se nikdy žádný další příběh z magického světa nezažiji, ale na druhou stranu jsem cítil i jakousi radost, že autorka příběh dále zbytečně nenatahovala. Jak jsem již říkal, uměním je sérii ukončit, a ne v ní pokračovat! Ve škole jsem dále během pár vyučovacích hodin přečetl další díl Deníků: Beauty Never Dies (28 stran), po které následovala Vlčí kletba (304 stran), na kterou jsem použil mou oblíbenou TBR Jar. Přečtením posledního dílu se mi taktéž podařilo uzavřít další rozečtenou sérii, na což jsem docela pyšný. Ještě nikdy se mi nepodařilo ukončit rovnou dvě trilogie během jednoho měsíce. Doufám, že to tak bude pokračovat i nadále! Po tomto příběhu nastoupila ona slavná a dokonalá Cesta králů (912 stran) od mistra Brandona Sandersona. Po takovém velkém návalu emocí, zvratů a akce jsem si musel četbu proložit dalším prequel, tentokrát s názvem: Ladle Rat Rotten Hut (40 stran) a následně i Městem padlých andělů (384 stran), které mě docela zklamalo. Popravdě jsem ale něco takového očekával a dokonce i teď prosazuji pravidlo, že série měla skončit Městem ze skla. 

A co blog? 
Po dlouhé době jsem se opět vrátil k chystaným úpravám a zapnul Illustrator, takže to vypadá, že je vše na dobré cestě. Rád bych se s vámi o všechny chystané změny podělil, ale protože je vše tajemství, zatím  nemohu vypustit ani náhled toho, jak by měl blog vypadat. Každopádně se můžete těšit na změny v opravdu velkém měřítku - změní se dokonce i samotný název blogu. Vím, že to v mnohých dokáže vyvolat zmatek a bude Vám nějakou chvíli trvat, než si na něj zvyknete, ale je to krok dopředu a uvidíte, že je to správné. Určitě jste totiž zaregistrovali restart jak Knižního doupěte, tak i Knižního kukátka a já si řekl, že by bylo vhodné změnit to, co jsem jako třináctiletý kluk vymyslel. Stejně tak se už začínám pomalu ohlížet po nějakém dalším autorovi, kterého bych mohl vyzpovídat a sepsat s ním rozhovor, protože jsem si všiml, že je to už nějaká doba, kdy jsem naposledy něco takového sepsal! Máte se tedy opravdu na co těšit! :) 

A co Vy a Váš únor? Pochlubte se!

You Might Also Like

12 komentářů

  1. Na Cestu králů mám také zálusk, ale ještě si musím nechat zajít chuť, restů je hodně. Město padlých andělů mě také zklamalo, což je škoda, svět má velký potenciál, i postavy .
    Únor byl letos kratší než dřív a já tak přečetla jen dvě knihy - Školu dobra a zla (super!) a Ledového draka od Knaaka, který se mi moc líbil. Snad toho v březnu přečtu víc.

    Držím palce v psaní románu, ať se tě múza drží zuby nehty.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Cestu králů rozhodně doporučuji a snad se bude líbit! :) Město padlých andělů je fakt škoda, protože... hm, ta trilogie byla super a docela se bojím v sérii pokračovat.
      Náhodou, ale tyhle dvě knihy jsou zase hodně dobré, takže je lepší si přečíst dvě s tím, že se ti líbily, než abys přečetla šest a oblíbila si z nich pouze jednu. :)

      Děkuji! A samozřejmě tobě taktéž! .)

      Vymazat
  2. Gratulujem k dokončeniu knihy. Akurát som si prečítala anotáciu a vyzerá dosť dobre, takže sa veľmi teším, kedy si knihu budem môcť aj ja prečítať :)
    Môj Február bol , čo sa kníh týka, taký stredný...síce boli prázdniny, ale robila som kopu iných vecí, takže som stihla prečítať "len " 4 knihy :) Silu šestky, Drak sa vracia ( povinné čítanie), Love, Rosie a začala som čítať Reťazec skazy, ktorý čítam ešte doteraz! :( :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Osobně doufám, že to bude co nejrychleji - jen ať to dopíšu a budu schopen s tím dále pracovat, případně rozesílat dál. Ještě, že jsem uvolnil první tři kapitoly a aspoň na chvíli Vás uspokojil... :D :)
      Náhodou, čtyři knížky jsou strašně fajn! To je mé oblíbené číslo, když prázdniny nejsou a čtyři týdny je opravdu jen škola... :D

      Vymazat
    2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

      Vymazat
    3. :D Neboj, my ti nedýchame na krk. Píš, keď máš čas a hlavne chuť ;)

      Vymazat
    4. Já vím, ale já si dýchám na vlastní krk - dává vůbec ta věta smysl? :D Tak fajn, budu se tím řídit... ale taky pamatovat, že bych si měl o prázdninách máknout a dotáhnout to do konce roku minimálně do poloviny! :) :3

      Vymazat
    5. Pokiaľ si žirafa, nie je to žiadny problém :D ;) Vyzeráš byť poctivý, takže verím, že ty to dáš ! :)

      Vymazat
    6. No, tak tím pádem je to OK! :D Jéé, děkuji... Jakože, poctivý možná jsem, ale někdy docela i hodně lenivý :DD

      Vymazat
    7. No vieš, musíš byť občas aj lenivý , aby si tá tvoja poctivosť mohla oddýchnuť ;)

      Vymazat
    8. Tak tohle si nechám natisknout na tričko! :D :3

      Vymazat
    9. :D Zlatý, ale beriem ťa za slovo! :) :D

      Vymazat

Statistika

TOPlist