Knižní zúčtování za leden 2015

února 15, 2015

A je to tady! První knižní zúčtování v novém roce! Je sice pravdou, že je článek trochu opožděný, ale víte jak to chodí. Tady je něco, tam zase ono a nakonec na to potřebné nevyjde čas. Přesto se mi ale zdá, že leden utekl velmi rychle - nejen kvůli klauzurám, ale i prázdninám, díky kterým jsem mohl nabrat novou sílu a vrhnout se do dalšího pololetí s elánem. Vánoční dárky jsem vám již představil v minulém článku a jak to tak bývá zvykem, opět jsem se vrátil do starých kolejí a pokusil se trochu omezit kupování nových knížek. Jak tedy moje snaha za celý měsíc dopadla? Nu, očekával jsem, že to bude mnohem horší!  

Knihy, které jsem si koupil:

Den co den by David Levithan
Oheň by Angie Sage


Nedávno jsem přišel na to, že na Hlavním nádraží v Ostravě jsou Levné knihy. Na začátku jsem si myslel, že to bude jenom jakási verze těch pár malých obchůdků, na které jsem už několikrát narazil a nebyl si v nich schopen absolutně nic vybrat. Mezi červenou knihovnou, kuchařkami a křížovkami bohužel žádné fantasy nenajdu. Když jsem ale do knihkupectví vešel, uvědomil jsem si, že jsem se spletl - a opravdu moc. V zadní části obchodů se mi podařilo najít nejen nějaké ty nové young adults, ale i dystopie a fantasy (mezi nimi například i Cizinka)! Díky jejich zlevněným cenám jsem tedy neodolal a musel si aspoň Den co den a Oheň odnést s úsměvem na tváři domů. Koupi Ohně jsem konečně sesbíral celou sérii o Septimusi Heapovi, což znamená, že se do ni budu moci zcela pustit a nebát se, že bych musel čekat, než se mi poštěstí si někde levněji koupit další díly. Přeci jen, sedm dílů je opravdu hodně a když nějakou knihu ze série najdete za pouhých 99,-, tak proč to rovnou nevyužít, že ano? Pokud tedy budete mít někdy cestu na hlavní nádrží, rozhodně se tam stavte a navštivte Levné knihy. Své volby nebudete rozhodně litovat. :)

Knihy, které jsem dostal na recenzi:

Královna Zrádkyň by Trudi Canavan

Po dlouhé době jsem se taky odhodlal napsat do Zoner Pressu a poprosit si o nějaký ten recenzní výtisk. Královna Zrádkyň byla jasnou volbou hned z několika důvodů. Ten nejprostší je skutečnost, že v ZP poslední dobou nic nemají a kromě již vydaných knih ani nic pořádného nechystají. Trudi Canavan ale patří mezi jedny z mých nejoblíbenějších autorek a i když některé z knih nejsou tak dokonalé, jak bych mohl očekávat, pořád se  do jejího fantasy světa rád ponořím a prožiji opět nějaké to dobrodružství. Postavy vyskytující se jak v Trilogii Zrádkyň, tak v Trilogii o černém mágovi, mě doprovázely už nějakou dobu a právě díky nim jsem vyrostl jak v literárním světě, tak tom opravdovém. První knihu od této australské spisovatelky jsem dočetl před více jak třemi lety a když se podívám zpět, uvědomuji si, kolik se toho změnilo. Posledním důvodem by mohl být i prostý fakt, že Královna Zrádkyň je poslední díl celé trilogie a uzavírá tak kapitolu, která obsáhla celkem šest knih, s prequelem sedm. Je sice pravda, že po dokončení poslední kapitoly jsem tak trochu propadl nostalgii, ale nakonec jsem si řekl, že to bylo dobře. Uzavřel jsem jednu důležitou sérii a obdivuji autorku, že se nerozhodla napsat další díl a zbytečně vše prodlužovat, byť si v epilogu vytvořila pár střípků, které ji podklad pro další díly mohly poskytnout.  

Pohled na všechny knihy: 

Co má tvorba? 

Bezejmenný román taktéž i na GoodReads
Bezejmenný konec i na GoodReads

Jak jsem již v minulém článku sdělil, první polovina Bezejmenného je úspěšně ukončena a kvůli tomu, abych si od příběhu na chvíli odpočinul, jsem se rozhodl vrhnout na krátkou korekturu napříč celou polovinou. Opravy zatím tedy pokračují pomalu, ale docela úspěšně. Betačtenářka se snaží ze všech sil, vychytává mnoho z chyb a i přes nepřízeň školy a času se nám společně daří zaznamenávat nějaký postup. Dám tomu asi ještě dva měsíce, než se vrhnu na psaní další části, která by měla mít víc spádu a akce, než tomu bylo v první polovině, která se z velké části zaměřovala především na seznámení se světem, zápletkou a postavami. Tak jsme tedy sám na sebe hodně zvědavý. 
Když jsem ale už tak jednou jel do školy a přemýšlel nad příběhem, uvědomil jsem si, že by se hodil krátký prequel z dob dávno minulých, odehrávající se několik století před dějem Bezejmenného románu. A tak to tedy skončilo, že za jeden víkend se mi podařilo napsat tento krátký dodatek, který má v momentální chvíli 22 stránek - počet se bude pravděpodobně v nejbližší době měnit, neboť jsem se vrhl k druhému čtení a opravě, takže něco přibude, něco zmizí... však to dobře znáte. Ještě jsem přesně nevymyslel, jak to s Bezejmenným koncem dopadne a jestli ho vůbec vypustím do éteru dříve, než se mi podaří dopsat aspoň první díl. Jisté ale je, že se bude jednat o ebook, pravděpodobně volně dostupný. Každopádně jsem hodně zvědavý na názor betačtenářek a jejich výtku, co vše je tam špatně. -.-

Kolik knih jsem za leden přečetl? 
Díky tomu, že jsem měl na začátku ledna ještě vánoční prázdniny, podařilo se mi za celý měsíc překročit můj (ne)oblíbený limit čtyř knih a přečíst rovnou nádherných sedm kousků. Začátek roku jsem začal více než stylově se Jménem větru (648 stran), což považuji za snad nejlepší kniha, kterou jsem v lednu četl. Patrick Rothfuss stvořil skvělý svět s ještě lepšími postavami a už nyní se těším na druhý díl! Dále byl na řadě Mág: Učedník (477 stran), který mi na poličce čekal už více jak jeden rok... měl bych s počtem nepřečtených knih opravdu něco dělat. Po Výpravě za hrdinstvím (355 stran) následovalo Nebe je všude (320 stran), což jsem dostal jako recenzní výtisk. Příběhy vašeho života (272 stran) byl sice soubor několika povídek, ale i tak jsem si potvrdil, jak geniální příběhy autor vytvořil, neboť číst něco takového je nezapomenutelný zážitek. Pokud jste o knize neslyšeli, tak po ní co nejrychleji sáhněte. Zaručuji, že se vám minimálně dvě povídka rozhodně zalíbí! Na závěr jsou zde dva krátké prequely, tentokrát v angličtině. Nejen, že se mi Snow White Blood Red (25 stran) zalíbilo, ale rovnou jsem musel sáhnout i po druhém díle, Ashes to Ashes and Cinder to Cinder (28 stran), který jsem přečetl pár dní po dočtení prvního dílu. Zatím jsem moc retellingů nečetl, ale pokud se ty kvalitní vznáší ve stejné úrovni, jako tomu bylo u těchto dvou krátkých děl, tak bych se měl napravit a konečně si nějaký pořádný přečíst! 

A co blog? 
Po nějaké době jsem se opět vrátil k myšlence, že upravím blog. A když říkám upravím, myslím úpravy v opravdu velkém měřítku. Nechci zatím nic prozrazovat, ale pokud se mi podaří chytit myšlenku, po které už tak dlouhou dobu tápám, můžete se těšit na změny, které se některých dotknout málo, některých více. Už nějakou dobu si uvědomuji, že to, co jsem zavedl při založení blogu, je zbytečné, otravné, špatné. Dokonce i po debatě s Katherine o svých blozích jsme probrali několik prvků, kterých jsme si všimli a přemýšleli nad jejich úpravou. Tak tedy držte palce, ať se úprava na Magician's Book podaří co nejlépe a já budu moci ukázat, že i když na blog nepřispívám tak často, pořád mi na něm hodně záleží! :) 

Jaký byl Váš leden? Povídejte, přehánějte! 

You Might Also Like

2 komentářů

Statistika

TOPlist